Väck mig inte imorgon

Finaste låtarna kommer från Emil Jensen, han som gjorde en 270 mil lång cykelturné ensam genom sverige som en personlig aktion för en hållbar utveckling. grymt

Igår började dagen alldeles för tidigt när jag var tvungen att ringa min läkare för en ny remiss (den förra försvann mystiskt mellan kungsklippan och djurö). Hon säger javisst kom o hämta den. När jag kom dit fanns den ingenstanns och hon hade gått på långlunch. Så jag väntade en timme. och lite till. Sen dök hon upp och skrev ut en remiss för tredje gången, och jag stack till sjukhuset för röntgning, lustigt, samma röntgenläkare som de andra fyra gångerna jag varit där. Han kände igen mig och jag kände mig som en gammal trasig tant..
När jag satt på bussen hem ringde anna och lät trasig. Vi möttes upp vid hornstull och vandrade hem till mig. Tydligen var hon också singel nu. Jag var minst lika förvånad som hon. Vi tog några öl från kylen och gick ner och satte oss vid vattnet.
Två förvånade singlar.

Sen stack jag till jobbet, det var lugnt, inget folk direkt.
Snackade med martin i telefon, trevligt, vi ska ses till helgen. Känns lite vemodigt att lära känna nytt folk precis när jag ska flytta. Fast och andra sidan, världen krymper. Jag kommer ju besöka stockholm igen, kanske inte för kärlek men för vännerna iallafalla.

Kommentarer
Postat av: nilla

Jaug älskarr daj!

2007-08-23 @ 19:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback