tillbaka i stockholm

Igår vaknade jag med fet ångest. Visste att jag inte kunde ignorera faktumet att jag var tvungen att boka en biljett och åka tillbaka till stockholm idag.
På kvällen hade vi avskedsfest för johnny som flyttade till nyköping idag. Skönt att se alla. Känna mig som vanligt, även om jag inte riktigt kunde skaka av mig den jobbiga känslan på hela kvällen.

Och nu är jag här. P mötte mig på t-centralen för att lämna tillbaka mitt busskort. Vi tog en kopp kaffe medan jag väntade in en buss. Kändes så konstigt. Bakvänt. Impulserna att ge honom en stor kram, hålla hans hand bara satte sig som en kramp i halsen. Så underligt att inte få lov. att hejda sig. Hela situationen ledde till att jag bara log dumt för att inte börja gråta eller vad som. Trots att han kändes så kall, den stela, artiga kramen när jag skulle gå och avsaknanden av de känslorna man tidigare såg att han hade för mig var jag ju ändå glad att se honom. Såklart. Fin som han är.

Tänkte vila en stund sedan ringa anna och peter. Blir skitkul att träffa dem igen.

so long suckers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback