Tales of the inexpressible

    Så idag är det tisdag.. eller som lördag för mig.
Anyhow.
I fredes var det tjusigt väder vill jag minnas och vi spatserade runt och käkade glass. På kvällen satt vi på en sleden pub med 25 kronors öl vid fridhemsplan med jammu, krille och krilles fröken emma. Det var massa trevligt.
I lördes jobbade jag till fem och klockan sex var vi hemma hos pelles mamma och firade hans 27 års dag. Där åt jag lax för första gången sen kalvandet på den galna midsommarafton förra året, vilket faktiskt gick ganska bra.
Efter det satte vi oss på en glad uteservering vid medborgarplatsen med kalle och hennes pojkvän jacob som var nyss anlända från usa. Lucia och hennes pojkvän som var brunhårig och som jag försöker få till att han hette martin, men det gjorde han icke. Det var en härlig och öppen skara, tex kalle som har stickat en livmoder och har seriösa planer på att sticka hela matsmältningssystemet och därefter en hel människokropp. Jacob som är amerikan och snackar jättebra svenska vilket kanske beror på att han har forskat massor om språk. Lucia som var sjukt karismatisk och berättade de galnaste, roligaste historierna.
I söndes vaknade jag lagom till att jag skulle sticka till jobbet. När jag kom hem hade hela lägenheten möblerats om, skitbra blev det. Det enda dåliga är att det nu finns mycket mera yta att lägga prylar på.
Igår slöade jag hela dagen och missade helt att ringa läkare och sånna viktiga saker. På kvällen var vi på 50årsfest; supertrevliga och glada människor, grillat och vin.
Idag är det tydligen sveriges nationaldag och ganska surt väder. Pelle sover gott och vill inte alls vakna, själv har jag dragit i mig en kanna kaffe och det börjar kurra i magen efter frulle nu. Tror att det är dax att städa idag sen blir det nog festligheter ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Lari

Du e ju bara för söt... har inte läst här på ett tag.. gött att se att fröken trivs o mår bra...=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback