svek

" Ljudet från tv:n tystnade. Förväntansfullt lyssnade hon till hans fotsteg som närmade sig sovrumsdörren. Och så besvikelsen när de utan att sakta in fortsatte förbi och bort mot arbetsrummet.

En enda sak ville hon.
En enda.
Att han skulle komma in till henne och hålla om henne och säga att allting skulle bli som vanligt igen. Att de skulle ta sig igenom det här tillsammans, att allt de lyckats bygga upp under alla dessa år var värt att kämpa för. Att hon inte behövde oroa sig.

Han kom aldrig. "



Svek av Karin Alvtegen. Förmodligen den bästa boken jag läst. Så klockrena observationer av dissa männikor. Fick hennes nya av pelle i födelsedagspresent, den var bra och jag sträckläste den men mer något mellanting mellan de andra hon tidigare skrivit.

Idag vaknade jag med en huvudvärk som inte var av denna världen, sen upptäckte jag att jag dessutom var skitförkyld, toppen. Kvavt, varmt och en näsa som rinner.
Ändå ska jag ut på söder och ta en öl snart. Det får bli en liten en.

Lite roliga bilder från pelles lantställe från i onsdes.


Pelle o Jacob (notera den snygga morgonrocken jacob hittat), Pelle, Kalle o Jacob

Kommentarer
Postat av: nilla

heh, jag skrev inlägget med stora bokstäver för jag tycker textstilen e så suddig o liten. vet inte hur man ändrar det förstås ;D heh! man blir lite grön i ansiktet när man ser pelles lanställe ;D love u

2006-07-31 @ 10:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback