pride pride pride

Igår var var det dax för paraden. Egentligen skulle både pelle och jag gått med men jag var ganska slö, lite full och jävligt hungrig vid tre. Det rör väl kanske mer mig än honom och andra sidan. Så vi mötte upp Kalle och Jacob vid slussen för att titta på paraden. Men efter bara en liten stund ångrade både jag och kalle (som också skulle gått) oss jävligt mycket. Det var första året för mig och helt enormt häftigt. Vi applåderade och skrek som tokar och gåshuden var konstant och bakom mina stora solglasögon så rann tårarna när "Stolta föräldrar och syskon" kom. Jag har aldrig varit så rörd i hela mitt liv.
På studenten när alla bölade som grisar och det inte egentligen rörde mig i ryggen trodde jag bara att jag var en osympatisk jävel. Men det gäller väl bara att lyckan kommer inifrån.
Det har iallafall varit helt underbart hela veckan. Jag missade the mills spelning i torsdags kväll för jag fick arbeta istället för Tina som ju skulle spela. Men de har bakishängs-spelning nu klockan 14 i parken som jag ska sätta mig och ta en öl och njuta av. Jag trodde jag skulle vara full hela veckan, men det har varit förvånandslite drickande. Känns bättre att hjälpa till på festivalen. Imorgon ska jag på ridläger med jobbet. Det blir nog mysigt.

Det skulle varit pride året om.




Kommentarer
Postat av: nilla

oh ! du är på väg!

2006-08-10 @ 09:10:43
Postat av: Tina

Jag åker till Malmø i morgon eftermiddag. Sen åker jag till Stehag på søndag, så om du vill træffas kan jag bara på lørdag eftermiddag.

Ringer dig i morgon!

Postat av: tina

pride is the shit! du och p var underbara. tack och kram!

2006-08-29 @ 21:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback